ပရဟိတအလုပ္ဟူသည္ ေသးသိမ္ ေသာ အလုပ္မဟုတ္ပါဟု ေရွးဦးစြာ ဆိုခ်င္ပါသည္။
ပရဟိတအလုပ္သည္ မည္ေရြ႕မည္မွ်ပင္ ေသးငယ္ေစကာမူ ျမင့္ ျမတ္စင္ၾကယ္ျခင္း အျပည့္အ၀ရွိေသာ၊
သူေတာ္ေကာင္းဆန္ေသာ အသြင္ကို ေဆာင္တတ္၏။ ပရဟိတအလုပ္သည္ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိလာေလေလ
ေလာက အတြက္၊ ေနာက္မိမိအတြက္ အက်ဳိးမ်ား ေလေလပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ပရဟိတကို
အသံုးခ်ခုတံုးလုပ္၍ ကိုယ္ခ်မ္းသာေရး၊ ကိုယ့္ဂုဏ္ေတာက္ေျပာင္ေရးအတြက္သာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ျဖင့္
ထိုသို႔ေသာ သူမ်ဳိး သည္ သာမန္အကုသိုလ္အလုပ္ကို လုပ္ ကိုင္မိသူထက္ပို၍
အျပစ္ႀကီးေလးပါလိမ့္မည္။
ပရဟိတအလုပ္သည္ မည္ေရြ႕မည္မွ်ပင္ ေသးငယ္ေစကာမူ ျမင့္ ျမတ္စင္ၾကယ္ျခင္း အျပည့္အ၀ရွိေသာ၊
သူေတာ္ေကာင္းဆန္ေသာ အသြင္ကို ေဆာင္တတ္၏။ ပရဟိတအလုပ္သည္ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိလာေလေလ
ေလာက အတြက္၊ ေနာက္မိမိအတြက္ အက်ဳိးမ်ား ေလေလပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ပရဟိတကို
အသံုးခ်ခုတံုးလုပ္၍ ကိုယ္ခ်မ္းသာေရး၊ ကိုယ့္ဂုဏ္ေတာက္ေျပာင္ေရးအတြက္သာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ျဖင့္
ထိုသို႔ေသာ သူမ်ဳိး သည္ သာမန္အကုသိုလ္အလုပ္ကို လုပ္ ကိုင္မိသူထက္ပို၍
အျပစ္ႀကီးေလးပါလိမ့္မည္။
ထို႔အျပင္လည္း အခ်ိန္တန္၍ ကိုယ့္လုပ္ရပ္ကို လူသိသြားခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္၌
ေခါင္းမေဖာ္၀ံ့စရာ ရွက္ ဖြယ္ရာအထိျဖင့္ လူေတာသူေတာ မတိုး သည့္ဘ၀ကို ေန႔ခ်င္းညခ်င္း
ေရာက္သြား ႏိုင္ေသး၏။ ဤအခ်က္ကို ကားပရဟိတ သမားတိုင္း အထူးတလည္ သတိထား
သင့္ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါသည္။
အခ်ဳိ႕ကလည္း ပရဟိတသည္ မည္သို႔ေသာ အလုပ္ကို ေခၚပါသနည္း ဟု
ေမးေကာင္းေမးတတ္ၾကပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ၪာဏ္မွီသမွ် ဆိုပါရေစ။ မိမိ ကိုယ္က်ဳိးကို မငဲ့ဘဲ
(တစ္နည္း) မိမိ အတြက္ အက်ဳိးမရွိေစကာမူ အမ်ား အတြက္ အက်ဳိးရွိႏိုင္မည္ဆိုပါက လုပ္
ေဆာင္တတ္ေသာ သေဘာရွိသည့္ အလုပ္ကို ပရဟိတ အလုပ္ဟု ယူဆမိပါ သည္။
ပရဟိတအလုပ္ဟူသည္မွာ ယုတ္ စြအဆံုး အမ်ားျပည္သူသံုးလမ္းမေပၚမွာ အမိႈက္တစ္စေတြ႕၍
အျမင္မေတာ္ဟု အသိစိတ္၀င္ကာ ေကာက္ယူၿပီး အမိႈက္ ပံုထဲသို႔ ထည့္လိုက္ျခင္းသည္လည္း
အက်ဳိး၀င္ပါလိမ့္မည္။ မ်ဥ္းၾကားတြင္ တံုခ်ိတံုခ်ိျဖင့္ လမ္းကူးေနေသာ အဘြား အိုကို ျမင္၍
တစ္ဖက္သို႔ေရာက္ေအာင္ ေဖးမတြဲကူကာ ပို႔ေဆာင္ေပးျခင္းသည္ လည္း
ပရဟိတမည္ပါလိမ့္မည္။ပရိဟိတ အလုပ္သည္ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္မဟုတ္ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
ျဖစ္သည္ကို ထပ္ ေလာင္း၍ ဆိုပါရေစ။
ပရဟိတအလုပ္ေတြ ေရြးခ်ယ္စရာ တပံုတေခါင္းႀကီးရွိ၏။ နာေရး၊ သာေရး၊ ပညာေရး၊
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈ ေလ်ာ့ နည္းက်ဆင္းေရးစသည္ျဖင့္ အနည္း နည္းအဖံုဖံု ေရြးမကုန္ႏိုင္ဖြယ္ရာ ရွိေပ
သည္။ မိမိစိတ္သန္ရာ၊ မိမိ၀ါသနာပါရာ ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္႐ံုပင္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ ေသာ သူမ်ားအတြက္မူ
ခၽြင္းခ်က္အေန ျဖင့္ လိုအပ္ခ်က္အရ လုပ္ရသည္လည္း ရွိေပလိမ့္မည္ထားေတာ့။ အဓိကမွာ မည္သို႔ပင္
လုပ္ကိုင္ရေစကာမူ ေစတနာ ပိုင္းျဖတ္ႏိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္။ပရ ဟိတသည္
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ေသာ အလုပ္ဟု ခံယူထားတတ္ဖို႔လိုသည္။ အေရးႀကီးဆံုးေသာ အခ်က္မွာ လူသား
အခ်င္းခ်င္း၊ သတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း၊ေလာက သားအခ်င္းခ်င္းအေပၚတြင္ ေမတၱာထား ႏိုင္ဖို႔ျဖစ္၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား သည္ ေရွးပေ၀သဏီကတည္းကပင္ ပရ ဟိတအရာ၌
စိတ္အားထက္သန္တတ္ ၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ ပရဟိတအလုပ္ကို မိ႐ိုး ဖလာဓေလ့ထံုးစံတစ္ခုကဲ့သို႔
လုပ္ကိုင္ခဲ့ ၾကေသာ လူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္၏။ ထိုသို႔ခ်စ္ စရာေကာင္းေသာ ဓေလ့ရွိသည့္ လူမ်ဳိး မ်ားကို
ယေန႔ကမၻာတြင္ ရွာၾကည့္ပါ။ မည္မွ်ရွိပါသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ကမၻာ၌ ျမန္မာ့ေျမထက္
ေႏြးေထြးတတ္ ေသာ ႏိုင္ငံရွိအံ့မထင္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ ၏ ေသြးထဲ၌ ပရဟိတသည္ စီး၀င္လွည့္
ပတ္ပူး၀င္ခ်ည္းကပ္လာခဲ့ေလာသေလာ ဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္
သာဓကမ်ားရွိေနသည္မွာ ျငင္းခံုဖြယ္ရာ မရွိ။
ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီခံစားျပခဲ့သည္။ “ေႏြ ဦးက်က္သေရ” ရသစာတန္းထဲမွ ျမန္မာ့ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ေသာ
ေရခ်မ္းစင္အလွဴ အလွကို ၾကည့္ပါ။ ေႏြဦးက်က္သေရ စာတန္းထဲတြင္ ဆရာႀကီးက -““ထိုေရခ်မ္းစင္၌
လူတို႔၏ စိတ္သစ္ စိတ္ႏု ေစတနာသစ္၊ ေစတနာႏုတို႔လည္း ေပါက္ေနၾကေလၿပီဟု ေတြးမိျခင္းျဖစ္
သည္””ဟူ၍လည္းေကာင္း၊““ထိုအမူအရာမ်ဳိးသည္ ေႏြဦးက်က္ သေရတစ္ခုျဖစ္ေလသည္။
ထိုအမူအရာ မ်ဳိးကို ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔၏ ေရခ်မ္းစင္ ယဥ္ေက်းမႈဟုေခၚထိုက္ေလသည္။
တဖန္လူထုအတြက္ လူထုကျပဳႏိုင္ေသာ အမူအရာမ်ဳိးျဖစ္သျဖင့္ လူထုယဥ္ေက်းမႈ
ဟူ၍လည္းဆိုႏိုင္ေလသည္””ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆရာႀကီးသည္ ျမန္မာ့ဓေလ့ တစ္ခုျဖစ္သည့္
ေရခ်မ္းစင္ အလွဴဒါနကိုသူျမင္ေတြ႕ရသည့္အတိုင္း သူခံစားရ သည့္အတိုင္း အမ်ားျမင္သာထင္သာရွိ
လာေစရန္ခံစားတန္ဖိုးထားတတ္လာေစ ရန္ ေဖာက်ဴးေရးသားႏိုင္စြမ္းခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာ့ဓေလ့ျဖစ္သည့္ ေရခ်မ္းစင္ အလွဴေလးသည္ သူ႔နဂိုရ္အတိုင္းအတိုင္း ေလးကပင္
ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္စရာ၊ သာဓု ေခၚခ်င္စရာ ေကာင္းလွၿပီျဖစ္၏။ ထိုမွ ထပ္၍ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီ၏ သ႐ုပ္ေဖာ္
ထုတ္ႏိုင္စြမ္း ထက္ျမက္မႈတို႔ႏွစ္ေပါင္း စပ္မိလိုက္ေသာအခါတြင္ ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္႐ံုသာမက
ဖတ္ၿပီးလွ်င္လည္း ျမန္မာ့ ဓေလ့အလွကို ရင္ထဲ၌ ထာ၀ရစြဲလန္း ျခင္း ျဖစ္ခဲ့ရပါ၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ စာနာတတ္ျခင္း၊ ညႇာတာတတ္ျခင္း၊ ဂ႐ုဏာပြားတတ္ျခင္း၊
ေမတၱာထားတတ္ ျခင္းအရာ၌ သင္ျပေနစရာမလို လမ္း ၫႊန္ေပးေနဖို႔ မလိုေလာက္ေအာင္ပင္
ႂကြယ္၀လွ၏။ ဤအရာတို႔သည္ ကၽြန္ ေတာ္တို႔၏ ထံုးစံ၊ ဓေလ့တစ္ခုပမာျဖစ္၍ ေနေခ်ၿပီ။
သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းမွားတတ္ၾကသည္။ လမ္းလြဲတတ္ ၾကသည္။ ဤအရာကိုကား
ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုေလၿပီ။ တခ်ဳိ႕အမွားသည္ ဘ၀ကို မထိခိုက္ေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕အမွားသည္ ဘ၀ကို
ထိခိုက္တတ္၏။ တခ်ဳိ႕အမွား သည္ လူမ်ဳိးကို မထိခိုက္ေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕အမွားသည္ လူမ်ဳိးကိုပါ
ထိခိုက္ တတ္၏။ စာနာ၊ ညႇာတာတတ္ေသာ္ လည္း အားမနာသင့္သည့္အခါ၌ အား မနာတတ္ဖို႔လို၏။
ေမတၱာ၊ ဂ႐ုဏာ ထား တတ္ေသာ္လည္း အလွဴဒါနျပဳသည့္ အခါ၌ ၪာဏ္ယွဥ္တတ္ဖို႔လို၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေရမ်ားရာကို မိုးရြာခ်ခဲ့ၾကဖူးၿပီ။ အားမ်ားရာကို အားကူ ခဲ့ၾကဖူးၿပီ။ ၾကည့္ပါအေဆြ။
အားနည္းေန ေသာ က်ဳံလွီေနေသာ သမိုင္း၀င္ေနရာ ေတြ၊ ခ်ဳိ႕တဲ့ေနေသာ အရပ္ေတြ၊ေခါင္းပါး ေနေသာ
ေဒသေတြ၊ ေျပာင္သလင္းခါ ေနေသာ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းေတြ၊ ထိုအရာ ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို
ငံ့လင့္ေနၾကၿပီ။ သူတို႔ကို တစ္ဖန္ျပန္လည္ ဂ႐ုစိုက္သင့္ ၾကၿပီ။ သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုဏ္ယူ
၀ံ့ႂကြားတတ္ၾကေသာ ေနရာဌာနမ်ား တြင္ မပါ၀င္ခဲ့ၾက၊ လစ္ဟာ၍ က်န္ခဲ့ရ သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
အိပ္မက္ေတြထဲ၌ အရာမ၀င္ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။ သူတို႔ကို တစ္လွည့္ျပဳစုယုယၾကပါစို႔။
ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ဳိး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဓေလ့တြင္ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အခ်က္ တစ္ခုက်န္ရွိေနေသး၏။
ထိုကားအျခား မဟုတ္။ အားနည္းသူကို ေဖးကူတတ္ ေသာ အေလ့အက်င့္ပင္ျဖစ္၏။ ဤ
အေလ့အက်င့္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ထဲ ၌ ပုန္းခိုေနဘိသည္ေလာ။ ငုတ္လွ်ဳိး ကြယ္ေပ်ာက္လုၿပီေလာ။
ထိုသို႔ကားမျဖစ္ တန္ရာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဖာ္လွ်င္ သူသည္ ေပၚလာရမည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏိႈးလွ်င္ သူႏိုး
လာရမည္။ ထေလာ့ ျမန္မာ … အို ျမန္မာတို႔၊ ပရဟိတသည္ ဒို႔အတြက္ အဆန္းမဟုတ္။ ပရဟိတသည္
ဒို႔ဓေလ့ ျဖစ္၏။ ပရဟိတသည္ ဒို႔လူမ်ဳိး၏ အမူ အက်င့္ျဖစ္၏။ ပရဟိတသည္ ဒို႔တိုင္း ျပည္၏
ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္၏။ ဒို႔ဓေလ့ကို ဒို႔ခ်စ္ရမည္။ ဒို႔အမူအက်င့္ကို ဒို႔ျမတ္ႏိုးရ မည္။ ဒို႔ယဥ္ေက်းမႈကို
ဒို႔တန္ဖိုးထားရ မည္။ ဒို႔မခ်စ္လွ်င္၊ ဒို႔မျမတ္ႏိုးလွ်င္၊ ဒို႔ တန္ဖိုးမထားလွ်င္ အဘယ္သူသည္
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားပါေတာ့အံ့နည္း။
No comments:
Post a Comment